Logo Gmina Tomaszów Mazowiecki

Budowa ścieżki rowerowej wraz z robotami towarzyszącymi na odcinku drogi gminnej nr 107101E Twarda-Karolinów

Sciezka_rowerowa_tablica 

 

Logo_scieżka_rowerowa 

Wartość projektu: 4.239.839,60 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3.191.829,03 zł

Cel projektu: Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalenie zrównoważonej, odpornej  na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie lokalnym i regionalnym w gminie Tomaszów Mazowiecki.

Opis projektu:  Projekt zakłada integrację pozamiejskiego transportu autobusowego z innymi systemami publicznego transportu zbiorowego oraz transportem indywidualnym poprzez budowę ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Nowo powstały ciąg rowerowy połączy miejscowości Karolinów, Tresta i Twarda ze Smardzewicami, umożliwiając mieszkańcom bezpieczny  i wygodny dojazd do przystanku autobusowego oraz punktu „Bike&Ride” w Smardzewicach.  

W ramach projektu zostanie wybudowana droga dla rowerów na odcinku drogi gminnej nr 107101E Karolinów – Twarda o długości ok 1645,0 mb, o szerokości 2,0 m, z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań przestrzennych wąskiego pasa drogowego. Dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, pomiędzy nawierzchnią jezdni a ścieżką rowerową zostanie wykonany pas bezpieczeństwa o szerokości 0,7 m o konstrukcji identycznej jak ścieżka rowerowa. Uzupełnieniem inwestycji będzie budowa wiaty rowerowej ze stojakami na rowery w Smardzewicach.

Kolejne zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu to budowa ok. 400 mb ciągu pieszego, o nawierzchni z kostki betonowej wraz z pasem zieleni, między ul. Zacisze i ul. Wodną w Smardzewicach. Chodnik będzie stanowił stanowiącego bezpośrednie dojście do przystanku autobusowego.   

Grupa docelowa:  

Grupą docelową projektu są użytkownicy indywidualni, którzy będą korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury transportowej i towarzyszących jej udogodnień. Projekt skierowany jest przede wszystkim do mieszkańców gminy Tomaszów Mazowiecki oraz osób dojeżdżających do pracy, szkoły dla których transport publiczny i indywidualny stanowi podstawowy środek komunikacji.

Projekt odpowiada na potrzeby tych osób, umożliwiając im bezpieczny i wygodny dojazd do przystanków autobusowych poprzez ścieżkę rowerową i pieszą. 

Wskaźniki:

·      Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób  z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt. 

·      Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 12 szt. 

·      Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.

·      Wspierana infrastruktura rowerowa – 1,645 km

#FunduszeUE