Wartość projektu: 4.239.839,60 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3.191.829,03 zł
Cel projektu: Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalenie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie lokalnym i regionalnym w gminie Tomaszów Mazowiecki.
Opis projektu: Projekt zakłada integrację pozamiejskiego transportu autobusowego z innymi systemami publicznego transportu zbiorowego oraz transportem indywidualnym poprzez budowę ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Nowo powstały ciąg rowerowy połączy miejscowości Karolinów, Tresta i Twarda ze Smardzewicami, umożliwiając mieszkańcom bezpieczny i wygodny dojazd do przystanku autobusowego oraz punktu „Bike&Ride” w Smardzewicach.
W ramach projektu zostanie wybudowana droga dla rowerów na odcinku drogi gminnej nr 107101E Karolinów – Twarda o długości ok 1645,0 mb, o szerokości 2,0 m, z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań przestrzennych wąskiego pasa drogowego. Dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, pomiędzy nawierzchnią jezdni a ścieżką rowerową zostanie wykonany pas bezpieczeństwa o szerokości 0,7 m o konstrukcji identycznej jak ścieżka rowerowa. Uzupełnieniem inwestycji będzie budowa wiaty rowerowej ze stojakami na rowery w Smardzewicach.
Kolejne zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu to budowa ok. 400 mb ciągu pieszego, o nawierzchni z kostki betonowej wraz z pasem zieleni, między ul. Zacisze i ul. Wodną w Smardzewicach. Chodnik będzie stanowił stanowiącego bezpośrednie dojście do przystanku autobusowego.
Grupa docelowa:
Grupą docelową projektu są użytkownicy indywidualni, którzy będą korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury transportowej i towarzyszących jej udogodnień. Projekt skierowany jest przede wszystkim do mieszkańców gminy Tomaszów Mazowiecki oraz osób dojeżdżających do pracy, szkoły dla których transport publiczny i indywidualny stanowi podstawowy środek komunikacji.
Projekt odpowiada na potrzeby tych osób, umożliwiając im bezpieczny i wygodny dojazd do przystanków autobusowych poprzez ścieżkę rowerową i pieszą.
Wskaźniki:
· Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
· Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 12 szt.
· Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
· Wspierana infrastruktura rowerowa – 1,645 km
#FunduszeUE